بازدید اعضاء هیات علمی دانشکده علوم پایه از نیروگاه برق شهید مفتح

15 02 2022 22:45
کد خبر : 3781945
تعداد بازدید : 18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز چهارشنبه 20 بهمن 1400 تنی چند از اعضاء هیات علمی دانشکده های علوم پایه تحت برنامه دفترارتباط با صنعت دانشگاه ، بازدید علمی از نیروگاه برق شهید مفتح به عمل آوردند.

هدف کلی اینگونه بازدیدها طرح مشکلات علمی واحد صنعتی و ارائه راه حل از سوی دانشگاه ، تعریف طرح های مشترک بین واحد صنعتی و دانشگاه ، و تعریف طرح های کارآموزی  و مواردی از این قبیل است.

در این مراسم آقای مهندس اختری از مدیران ارشد نیروگاه ضمن بیان پاره ای از مشکلات فعلی نیروگاه و اظهار امیدواری به حل علمی این مشکلات از سوی دانشگاه ، اعلام کرد که در حال حاضر مشکل سوء مصرف آبهای منطقه توسط نیروگاه حل شده ، چرا که نیروگاه 18 حلقه از 20 حلقه چاه عمیق خود را پس از پلمپ تحویل سازمان آب منطقه ای داده و از پساب تصفیه شده ی فاضلاب شهری برای مصارف خود بهره می برد.

این مقام مسئول نیروگاه عنوان کرد که جلوگیری از آلودگی هوا به علت مازوت سوزی و جلوگیری از خوردگی تاسیسات برج خشک با استفاده از روشهای شیمیایی یا فیزیکی مهمترین چالشهای حال حاضر نیروگاه است.

وی علاوه بر اعلام آمادگی از سوی نیروگاه برای حمایت مالی از پروژه های دانشجویی مقاطع ارشد و دکتری که در حوزه ی کاری نیروگاههای برق قرار می گیرند ، ابراز امیدواری کرد با کاهش محدودیت های کرونایی بتوانند از دانشجویان این دانشگاه در قالب طرح های کارآموزی استفاده نموده و زمینه ی فعالیتهای عملی این عزیزان در بزرگترین واحد صنعتی استان _ یعنی نیروگاه برق شهید مفتح _ را فراهم نمایند.